Teamet stillede op med deres to Peugeot 307 EPO racere, og mandskaberne i de to racere var:
Bil nummer 20 - "The Dream Team":
Lars Vendelbo - "Trulli"
David Falch - "Barrichello"
Klaus Verner - "Velo Verner"
(Foto: Motorsporten.dk)
Bil nummer 27 - "The Black Hands":
E Andersen
P D Jørgensen
Karsten Jerichau
Sidst nævnte var blevet 'headhunted' i løbet af lørdagen og ankom først søndag, som en forstærkning på racer nummer 27.
(Foto: Motorsporten.dk)
Det vil jo sige at det i raceren med nummer 20 var de tre erfarne Yokohama Cup kørere, som sluttede på henholdsvis anden, tredje og fjerde pladsen i årets mesterskab.
Raceren med nummer 27 blev kørt af tre af Team VM-Zink Umicore's mekanikere, som på denne måde fik sig en helt anden oplevelse med raceren end den vanlige i forbindelse med løbene.
Team VM-Zink Umicore's to Peugeot 307 EPO racere stillede på i klasse D, som indeholdt Yokohama Cup og Saxo Cup racere, og her markerede man sig stærke allerede i tidtagningen, hvor racer nummer 20 kørte næsthurtigste tid i klassen, mens mekanikerne i nummer 27 placerede sig på 16. pladsen.
I warm-up'en forud for selve 4-timersløbet, var begge de to racere med helt fremme i klassen, hvor nummer 20 sluttede på 1. pladsen og nummer 27 på 6. pladsen.
I denne warm-up flækkede bundkaret på racer nummer 27, men de rappe mekanikere fik det skiftet så raceren kom rettidigt frem til start, selv om de de kun havde 20 minutter til denne reparation!
(Foto: Motorsporten.dk)
I selve 4-timersløbet klarede begge Team VM-Zink Umicore racere sig flot, og efter den første times kørsel var bil nummer 20 den førende bil på banen!
Og nummer 27 var på en samlet 19. plads ud af de 35 biler der var tilbage i løbet på dette tidspunkt.
I løbets anden time 'kikser' der et pitstop for bil nummer 20. Forstået på den måde at alle pitstop skal vare mindst seks minutter, fra man kører ind i pitten og til man næste gang passere målstregen. Men en misforståelse om hvor tiden starter i pitindkørslen, betød at dette pitstop kun blev på 5:59,998, og defor blev pitstoppet ikke anderkendt, og teamet måtte igen i pit og holde i seks minutter, hvilket rykkede dem tilbage på 9. pladsen.
For raceren med nummer 27 på siden var alt indtil nu forløbet glat, og de havde kørt sig op på 13. pladsen.
I løbets tredje time arbejdede raceren nummer 20 sig igen frem i feltet og var nu på 6. pladsen.
Også racer nummer 27 havde vundet yderligere et par placeringer, og var nu på 11. pladsen.
I løbets fjerde og sidste time faldet raceren med nummer 20 tilbage på 7. pladsen generelt, straks værre gik det for racwer nummer 27, der var en tur af banen i Big Mag svinget, hvilket foresagede en kort periode med Safety Car, mens de blev trukket fri af sandgraven, så de igen kunne fortsætte løbet, som de sluttede på 14. pladsen generelt.
(Foto: Motorsporten.dk)
De to generelle placeringer som henholdsvis nummer 7 og 14 for racer nummer 20 og 27, betød at det placerede sig som nummer 3 og 7 i deres klasse.
Team VM-Zink Umicore på 3. pladsen, Lars Vendelbo (tv), David Falch (midt) samt Klaus Verner (th). (Foto: Motorsporten.dk)
David Falch betegner da også weekenden generelt som succesfuld og hyggelig, men indrømmer dog at han er lidt skuffet over det pitstop, som måske snød dem for en sejr. Hr. Nielsen
Læs mere om: 05/10/03 - Padborg Park - 4-timer |