Socialt sammenstød

 
08/09/02 - Det var en noget nervøs Jacob Kristensen, der vendte tilbage til K Motorsports garage efter sit uforskyldte crash i 6. afdelings finaleløb.

"Der var ikke så meget, jeg kunne gøre. Jeg fik en rigtig god start, men ved udgangen af første sving stod Mike Legarth pludselig på tværs foran feltet. Jeg prøvede at gå venstre om, men der var simpelt hen ikke plads. Jeg blev ramt bagfra med sådan et raseri af Jørgen Weinrich, så en kort overgang frygtede jeg at have fået et piskesmæld. Jyllands-Ringens læge så straks på mig og kunne berolige med, at der ikke var noget alvorligt, men måske kunne jeg få nogle nakkesmerter i den kommende uge.

Umiddelbart havde jeg svært ved at vurdere skadernes omfang, men da bilen kom ind i pitten, lød den øjeblikkelige dom på, at den i bedste fald kunne blive klar til søndagens løb. Men mekanikerne lavede herpå små mirakler og fik faktisk lavet en ny bil på blot to timer. Jeg nåede dermed ud i den frie træning lørdag aften, således at vi kunne få konstateret, at bilen var helt okay. Jeg kunne ikke mærke nogle følgeskader, og vi fik hurtigt lavet det ønskede setup igen. En stor cadeux til mekanikerstaben for det fantastisk fine stykke arbejde," sagde Jacob Kristensen efter sit spektakulære uheld.

At bilen ikke fejlede noget, viste Bette K i søndagens Super Pole, hvor han med en femteplads scorede sin hidtil bedste startplacering i DTC. Det havde ingen turdet tro på dagen forinden, da de værste buler i karrosseriet skulle bankes ud med en lægtehammer.
"Måske var det denne finjustering af karrosseriet, der gjorde udslaget," foreslog Far Calle, der også var fornøjet over fremgangen:
"Ja, for ud over det fine resultat fik vi faktisk bevidst, at vi er et lille, effektivt team. Jeg burde være Jacob taknemmelig for, at han med sit crash var med til at samle hele teamet! Han har altid været meget socialt anlagt," konkluderede teamchefen.

K-motorsport
Nils Finderup


Copyright 2001-2003, Jacob K. Sport og Motorsporten.dk.