| Hjemmetunernes legeplads siden 1974. Her er der meget vide grænser for hvad man kan gøre med en standard- eller GT-bil. Klassen er fra sæson 2008 blevet opdelt i fire grupper, hvor de tre første er for serieproducerede biler(min. 300 stk.) opdelt efter deres teoretiske motorstørrelse og den sidste er åben for prototyper og biler der ikke passer ind under de 3 første klasser.
Startnumrene angiver dels den klasse bilen deltager i, samt det sidste års placering i klassen.
Fra sæson 2021 ændredes klasseopdelingen til at blive afstemt efter Balance Of Performance princippet, med reference omgangstider for de individuelle baner.
Tiltaget skal give deltagerne mulighed for selv at kunne vælge et setup, der matcher til en passende klasse og dermed kunne give en mere intensiveret kørsel i de fire klasser. De gældende BoP informationer kan findes hos Special Saloon Car | Kørere | | | Kalender 2010 | 25.04.10 Jyllandsringen 09.05.10 Ring Djursland 16.05.10 Padborg Park 20.06.10 Jyllandsringen 15.08.10 Ring Djursland 29.08.10 Padborg Park 05.09.10 Jyllandsringen 03.10.10 Padborg Park
|
|
Special Saloon Car - BoP grp. 1 | Serieproduktions biler med min. 2500 stk. produceret på 12 mdr.
Gruppen kører med grønne nummerskilte fra 100-199 |
|
Special Saloon Car - BoP grp. 2 | Gruppen kører med orange nummerskilte fra 200-299 |
|
Special Saloon Car - BoP grp. 3 | Gruppen kører med blå nummerskilte fra 300-399 |
|
Special Saloon Car - BoP grp. 4 | Gruppen kører med røde nummerskilte fra 400-499 |
|
Special Saloon Car SS1 | Motor volumen: 0-2500 ccm uden trykladning |
|
Special Saloon Car SS2 | Motor volumen: 2501-3700 ccm uden trykladning |
|
Special Saloon Car SS3 | Motor volumen: 3701-6800 ccm |
|
Special Saloon Car SP4 | Motor volumen: 0-8500 ccm og biler der ikke passer under SS1-2-3 |
|
| |