”Vi var hurtigst alle fire gange, men det var egentlig ikke hovedformålet med vores deltagelse. Det var dels at få den nye bil ind under huden, dels at afprøve en ny undervogn,” fortæller Ib Kragh. ”Jeg fik kørt mange gode kilometer i bilen, og jeg føler mig mere og mere tilpas i den.”
Det var en god hastighedsprøve, som Horsens-klubben havde fået arrangeret, for den har det meste, som kan udfordre en rallykører, siger Ib Kragh
Ib Kragh og Ditte Kammersgaard lagde ud med at være 11 sekunder hurtigere end nærmeste konkurrent i første gennemkørsel af hastighedsprøven. Næste gang var makkerparret bare 1,9 sekunder hurtigere.
”Jeg laver nogle småfejl anden gang,” siger Ib Kragh. ”Da vi så skal køre prøven tredje gang i den anden retning, har jeg også et par småkiks, men jeg koncentrerer mig mere til fjerde heat. Her var der ikke nogen fejl, men generelt har vi ligget på samme tid hele dagen igennem. Det skal man også helst. Det kan ikke nytte noget med, at man starter langsomt ud og så i løbet af dagen finder farten.”
Efter de fire gennemkørsler lød det samlede forspring på et halvt minut til nærmeste konkurrent.
”Alt det mekaniske på den nye bil fungerer, men vi har lige lidt småting omkring justeringen af det bageste differentiale, som vi skal have styr på,” siger Ib Kragh. ”Vi mangler dog endnu at få afprøvet den nye undervogn over nogle bakketoppe, hvor bilen hopper, og hvor vi skal finde ud af, hvordan den lander igen.”
”Det var en god hastighedsprøve, som Horsens-klubben havde fået arrangeret, for den har det meste, som kan udfordre en rallykører. Det var et arrangement, som var til UG, og hvor man som deltager følte sig velkommen. Stort tillykke til klubben med arrangementet – og med jubilæet.”
IK Motorsport Læs mere om: Ditte KammersgaardIb Kragh |