(Foto: Hartmann Honda Racing)”Den havde virkelig fået et skrald af de helt store. Dataloggeren kunne bagefter fortælle os, at den var nået op på en fart af 154 km/t, da den ramte de to parkerede rydningskøretøjer. Men bilens power box, som vi selv har udviklet, og som bl.a. er blevet anvendt i Porsches Le Mans-biler, havde hurtigt konstateret, at der var noget helt unormalt i, at en racerbil kørte så meget sidelæns og i så lang tid, så den slog helt automatisk benzintilførslen til motoren og alle elektriske enheder fra og dermed forhindret større skade.”
Men skaderne på den hvide Honda Accord, der sidste år var med til at sikre James Thompson og Hartmann Honda Racing sejren i FIA’s European Touring Car Cup, var store. Men igennem de seneste godt to måneder er racerbilen gået fra skrot til slot.
(Foto: Hartmann Honda Racing)
”Vi begyndte arbejdet med at skille bilen ad den 18. august, og så er der ellers med undtagelse af løbsweekenden til Grand Prixet, hvor James jo vandt i vores anden bil, blevet knoklet løs på at genopbygge bilen,” fortæller Hans Hartmann.
”Alt i alt er der blevet brugt 600 timer. Enten på vores eget racerværksted eller hos vores underleverandører. Plus rigtig mange stumper!”
(Foto: Hartmann Honda Racing)
Nu står bilen klar til næste udfordring, der er tredje og sidste runde af FIA’s European Touring Car Cup, som køres den 16.-17. oktober på Franciacorta i Italien. Her skal James Thompson ikke bare forsvare sidste års titel, men også føringen i dette års mesterskab.
Hartmann Honda Racing Læs mere om: James ThompsonHartmann RacingFranciacorta17/10/10 - Franciacorta - European Touring Car Cup |